Verkeer

Verkeer

Rekening
2023

2024

2025

2026

2027

2028

Lasten

-2.311

-2.230

-2.401

-2.401

-2.402

-2.402

Baten

1.617

1.735

1.635

1.985

1.636

1.986

Saldo van baten en lasten

-693

-495

-766

-416

-766

-416

Dotatie

-

-76

-

-75

-

-75

Onttrekking

282

20

275

-

275

-

Mutaties reserve

282

-56

275

-75

275

-75

Geraamd resultaat

-411

-551

-492

-492

-492

-492

Onderstaand de analyse van de verschllen tussen de begroting 2025 en begroting 2024. De ramingen 2024 betreffen de begrote bedragen tot en met de verwerking van de 2e kwartaalbrief 2024.

Lasten

Bedrag
(x € 1.000)

Interne urendoorbelasting
- De interne urendoorbelasting is hoger o.a. veroorzaakt door
formatieuitbreiding, en de CAO ontwikkeling

-110

Overige diensten derden
- In 2025 zijn de kosten voor handhaving van het parkeerbeheer hoger.

-75

Overige verschillen

13

Totaal verschil lasten

-172

Baten

Bedrag
(x € 1.000)

Parkeeropbrengsten
De omzet van parkeren is € 100.000 lager. Dit komt o.a. doordat in de even jaren de
ontvangsten van de tweejarige vergunningen voor parkeren zijn. Hierdoor ontstaat in 2025 een nadeel ten opzichte van 2024.

-100

Totaal verschil baten

-100

Reserves (dotaties/ontrekkingen)

Bedrag
(x € 1.000)

Dotaties:

Door de tweejaarlijkse cyclus van de afgifte vergunningen vindt jaarlijks een dotatie dan wel onttrekking met de Reserve Parkeren plaats. In 2024 was dit een dotatie van € 76.200 die niet in 2025 was.

76

Onttrekkingen:

Door de tweejaarlijkse cyclus van de afgifte vergunningen vindt jaarlijks een dotatie dan wel onttrekking met de Reserve Parkeren plaats. In 2025 is er € 254.900 onttrokken.

255

Totaal mutaties reserves

331

Totaal verschil Programma Verkeer

59

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf